19 Mayıs 2012 Cumartesi

bogazda facia bogazda panik bogazda güvenlik

bogazda kaza
bogazda kaza
bogazda facia
bogazda facia
bogazdan kılavuz eşliginde güvenli geçiş
bogazdan kılavuz eşliginde güvenli geçiş
bogazda en dar noktasından gemi geçişi
bogazda en dar noktasından gemi geçişi
BOGAZDA FACİA BOGAZDA PANİK BOGAZDA GÜVENLİK : İstanbul bogazı bir iç denizde olası,ve Karadenize kıyısı olan limanlardan,Egeye ve Akdenize açılan yegane geçiş yolu olması sebebiyle ayrı bir öneme sahiptir.bogazdan geçiş yapan gemilerin özellikle yabancı bandıralı olup bogaz geçiş tecrüsebesi olmayacak kadar az geçiş yapmış olanları büyük risk oluşturmaktadır.bogazın en dar noktası neresi,nerede bogaz akıntısı doruga ulaşıp geminin manevra kabiliyetini etkileyebilir gibilerden teknik bilgi eksiligi olan bu kaptanlar herdaim potansiyel bombadır,bir bakıma İstanbul ve İstanbul bogaz trafigi için.İstanbul bogazı 1979 senesinin 15 kasımında Haydarpaşanın hemen açıklarında yaşadıgı Karadenizden giriş yapmış Evriyali isimli yunan bandıralı kuru yük gemisiyle,bogaza Çanakkale istikametinden giriş yapıp bogazı geçip Romanyaya taşıdıgı 94.600 ton ham petrolle yol almakta olan İndependenta isimli Rumen bandıralı geminin çarpışmasına sahne oldu.bu bogazda facia ya yol açan durum bu güne kadar gerçekleşmiş en büyük İstanbul bogaz içi felaketi olarak kayıtlara geçti.Evriyali büyük hasar almamakla birlikte,İndependenta'da büyük bir patlama ve 27 gün söndürülemeyen bir yangına sahne oldu,bu faciada 43 İndependenta personeli öldü.bogaz içinde özellikle sahil kesiminde yerleşim yerleri olanlar,yalı ve denize sıfır konumundaki işletmeler,her bogazdan geçiş yapan tonaj ve büyüklük anlamında ektrem boyutlarda gemi geçişinde tedirginlik ve panik yaşamaktadırlar.bogazda panik olgusu her ne kadar var olan durumu kanıksamış olsalarda İstanbulluların yaşantısının bir gerçegi olmuştur.bogazda güvenlik,bogazdan güvenli geçiş denildigindede hiç kuşkusuz Çanakkale istikametinden başlayıp,İstanbul bogazının Karadeniz çılışına kadar ki bölümünü denetleyip trafik kontrolunu daglayıp,seyrüseferi yönlendiren sektör anlamında iletişim kuleleri vardır(sektör Kadıköy,sektör Kandilli v.b)ayrıca bogazdan geçişi belli kurallara baglanan grostondaki ve büyüklükteki gemilerede kılavuz kaptan alması zorunlulugu uygulanmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

WEB SİTELERİ BUL